Imagine

marți, 3 noiembrie 2009

Serviciile secrete deconspirate

Cand ultimul licar de lumina s-a ghemuit intre gene, ca prin minune avu o revelatie…Oare sa fie vorba de serviciile secrete? Cauta de mult cateva raspunsuri inteligente si inteligibile despre averea mostenita. De cand s-a intalnit cu avocatul familiei viata i-a fost bulversata. O cunostea putin pe matusa ei, iar darul primit mostenire i se parea necuvenit. Niciodata nu reusise sa se apropie prea mult de ea si asta pentru ca respectul si admiratia erau atat de profunde incat nu indraznea sa-i tulbure generozitatea si talentul cu flecarelile ei. Avocatul i-a spus ceva despre un blog si niste servicii tip SaaS... S-a tot gandit ce-or fi insemnand. Sa fie ceva gen serviciile secrete CIA, FBI? Nu ar fi foarte surprinsa, insa dorinta matusii o nedumerea: Clara, pentru ca ai un suflet pur, esti cea mai potrivita sa continui munca mea. Ai nevoie doar de rabdare, daruire si implicare.
Avocatul i-a spus la plecare doar atat :
-Iti voi trimite, saptamana viitoare, prin posta, documentatia si instructiunile lasate de matusa ta.
Asa s-o actiona la serivciile secrete- s-a gandit ea si s-a pus pe asteptat.
Saptamana a trecut greu si intrebarile ii sfredeleau mintea continuu. Si iata ca un curier special i-a inmanat un plic destul de mic, comparativ cu asteptarile ei. S-a inchis in camera si l-a deschis cu sfiala. Apoi a citit pe nerasuflate:

Draga mea,
Stiu ca ti se pare neasteptata mostenirea primita, dar sunt sigura ca te vei descurca. Citeste cu rabdare cele ce urmeaza si imi vei da dreptate. Am structurat totul in 3 Lectii pentru ca sa iti fie mai usor sa te deprinzi cu instructiunile, termenii, notiunile. Asa ca...lectura usoara!
Lectia nr.1 – Blogar-dictionar
Blog- spatiu virtual unde poti surprinde si prinde in cuvinte gandurile, trairile, impresiile
Blogging self-managed – un blog unde esti propriul administrator: te ocupi de intretinerea lui, de partea tehnica.
Blogway - este un serviciu pe model Software as a Service ce oferă utilizatorilor posibilitatea de a construi si intreține un blog sau un website fără a fi necesare cunostințe de IT.
Plugin - este un program care poate să se integreze într-un alt program (de bază) pentru a îndeplini funcţii specifice. Exemple tipice de plugin-uri sunt cele pentru afişarea formatelor grafice (de ex. SVG dacă browserul nu include implicit acest format), pentru a executa fişiere multimedia, pentru a cripta/decripta e-mail-uri

Lectia nr.2 - Blogging self-managed
Asa cum a mentionat avocatul, ai mostenit blogul meu. I-am dat nastere, l-am hranit cu ideile mele, sperantele si visele mele si a crescut minunat. Eu m-am ocupat de tot, l-am doftoricit cand a fost bolnav, l-am alintat cand se simtea melancolic si l-am incurajat cand era deznadajduit. Adica putem vorbi de un blog self-managed.


Avantajele unui astfel de blog:

  • este gratis
  • usor de instalat platforma de blog
  • se actualizeaza automat

Dezavantaje unui Blogging self-managed:

  • trebuie sa ai cateva notiuni de IT
  • are putine optiuni de configurare – Sunt momente in care mi-as fi dorit sa ii pot oferi mai multe blogului meu, insa am fost limitata de optiunile puse la dispozitie de blogspot
  • are putine optiuni de design – Adesea inspiratia si talentul m-au imbrancit sa schimb fata blogului, insa optiunile oferite nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor mele
  • lipsa controlului – fiind in vizita pe blogspot, adesea am fost frustrata ca nu am putut detine controlul total asupra blogului. Au fost functii si aspecte care n-au mers zile intregi…
  • URL generic – au fost clipe in care mi-am dorit sa schimb numele blogului, sau mai exact sa-l personalizez, scapand de codita incomoda blogspot.com

Cu avantajele si dezavantajele lui este blogul unde s-au intalnit idei, unde gandurile au hoinarit in voie si apoi s-au tolanit obosite de zbuciumul interior.

Lectia nr. 3 - Blogway - Serviciu de tip SaaS
De ce iti vorbesc de Blogway? Pentru ca stiu ca nu te simti prea in largul tau cand vine vorba de IT. Asa ca m-am tot gandit cum sa te ajut sa poti continua munca mea. Talent si inspiratie ai, iar subiecte vei gasi nenumarate in sufletul si in jurul tau. A mai ramas doar sa afli despre Blogway…

Avantajele Blogway- un serviciu de tip SaaS:

  • control deplin asupra configurarilor si designului printr-o multime de template-uri
  • posibilitatea achizitionarii unui domeniu impreuna cu gazduirea
  • O platforma de blog bazata pe wordpress
  • Sute de teme
  • Plugin-urile cele mai utilizate
  • Casute de e-mail nelimitate cu Axigen
  • Suport 24/7/365

Dezavantajele Blogway- un serviciu de tip SaaS:

  • pretul

Asta-i tot, draga mea. De acum blogul e in mainile tale. Eu am ales Blogging self-managed, avand cateva cunostinte tehnice in domeniu. Daca te tin puterile, poti continua in acelasi mod. Daca insa simti ca toate detaliile astea iti alunga inspiratia, atunci apeleaza cu incredere la Blogway. Pretul e rezonabil iar sfaturile si suportul lor permanent iti vor prinde bine.
Te sarut pe ganduri,
Matusa ta....


Ei, hai ca e interesant... Si eu care visam la CIA,FBI... Se pare ca serviciile secrete au fost deconspirate...

3 comentarii: