Imagine

marți, 24 noiembrie 2009

Inima de robot

Ei iata-ma si la castingul pentru Terminator Salvation: The Future Begins. Si eu am fost surprinsa de invitatia primita insa m-am prezentat imediat. Pe drum m-am tot gandit ce rol mi-ar placea sa joc... Sa vedem... Incerc sa intru in atmosfera filmului, sa ma transpun in pielea personajelor... Dupa Ziua Judecatii, cand masinile au preluat puterea, John Connor liderul predestinat al miscarii de Rezistenta a omenirii, trebuie sa contracareze planul distrugator al lui Skynet, care vrea sa anihileze specia umana. Connor se aliaza cu luptatorii de strada ai lumii subterane, pentru o ultima si disperata batalie, dar isi da seama ca, pentru a salva viitorul, trebuie sa isi salveze propriul tata, pe Kyle.

Cea mai socanta descoperire se produce insa o data cu sosirea lui Marcus Wright (Sam Worthington), un misterios personaj singuratic din trecut, care ii lanseaza lui Connor o provocare si il pune sa faca o alegere imposibila, ce va decide viitorul rasei umane - conducandu-i astfel pe cei doi intr-o calatorie brutala, pana in inima dusmanului.

  • Da! As vrea sa fiu Marcus, robotul cu inima. Mi s-ar potrivi ca o manusa. Ador misterul ce invaluie acest personaj, cautarile lui. Pare a fi un drum initiatic, o peregrinare prin labirintul interior pentru a se regasi, a se defini. Oare e om cu trup de robot sau robot cu inima umana? Toate aceste scurte momente de introspectie lucida, de cautare interioara mi se par genial surprinse in film. Si apoi zbuciumul launtric al eroului este construit cu o lucida ironie, printr-o introspectie psihologica ce dovedeste o profunda cunoastere a firii umane.

Marcus, o inima de om, un creier uman, un trup de robot, este cel care decide viitorul rasei umane. Desi nu este eroul principal, are un rol esential in film. Puterea lui de sacrificiu din final, ma determina o data in plus sa imi doresc sa joc acest personaj. Exista o oarecare simetrie intre mine si Marcus. Nu... nu sunt robot desi, uneori, viata, rutina, resonsabilitatile ma transforma intr-unul. Apoi, in momente cheie, viata imi aminteste ca am o inima si ca a te sacrifica este daruire de sine facuta Fiintei... Mintea si inima sunt chintesenta umanitatii, caci nu vedem cu ochii, ci cu mintea. Adesea, daca mintea e invaluita in negura, ochii nu inteleg ceea ce vad, imaginile create raman goale...


Asa ca e posibil sa ma vedeti curand in rolul lui Marcus in Terminator Salvation: The Future Begins. Abia astept sa apar si pe coperta DVD-ului...

Un comentariu: