Imagine

marți, 29 septembrie 2009

Legea gravitationala



Gravitaţia este fenomenul fizic natural prin care corpurile fizice se atrag reciproc, cu o forta a cărei intensitate depinde de masele acestora şi distanţa dintre ele. În viaţa de zi cu zi fenomenul este observat pretutindeni ca forţa de atracţie exercitată de Pamant asupra tuturor corpurilor, forţă numită greutate.

Cam asa arata prima lectie de fizica aplicata, lectie invatata la 1 an. Sa luam, de exemplu, o zi senina de toamna, o fetita curioasa si un parc plin de atractie... sau atractii: frunze multicolore, leagane, flori gustoase, tobogane si fascinantul nisip...
M-am plictisit de numaratul firelor de nisip, sa le compar ca forma, asprime, arome... Acum am verificat legea lui Newton si cata dreptate are... o ploaie de nisip ma inconjoara dupa fiecare verificare a gravitatiei. Am invatat cum sa pun pietricele in galetusa, cuburile in cutie si nu ma mai satur de noile mele descoperiri. Lumini si umbre, forme fantasmagorice, mangaierea tandra a vantului tomnatic cu arome aramii, toate transforma o zi obisnuita intr-una deosebita. In fizica, transformarea asta are si ea un nume? E vreo lege si pentru metamorfoze de genul acesta? Are si formula matematica? ...mmm....mai am multe de aflat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu